Hedging, middling, shopping aneb Vysvětlení tradičních sázkařských metod

Ačkoliv je online sázení populární už skoro dvě dekády, v poslední době k sobě láká stále více nováčků, kteří se mohou v záplavě pojmů a strategií cítit ztracení. Spousta názvů se do češtiny navíc vůbec nepřekládá. Začátečník tedy může být zahlcený tím, co vlastně hedging nebo middling znamená, a nebude mít představu, jestli se některou ze strategií řídit nebo si jet po své vlastní ose, a právě proto jsme připravili tento článek.

Shrnuli jsme základní informace o některých tradičních sázkařských metodách, jež mohou nejen začátečníkům pomoci se rozhodnout, kterou metodu si zkusí, nicméně kupříkladu middling je určen spíše zapáleným a zkušeným sázkařům. Vyzkoušet si je ale pochopitelně může úplně každý.

Metoda shoppingu

Shopping v podstatě znamená, že se člověk chová jako při nakupování, pokud chce získat zboží za co nejlepší cenu. Podívá se tedy na několik stránek nabízejících online sázení, zjistí, kde bude umístění sázky na ten který zápas či utkání nejvýhodnější, to třeba včetně nějakých bonusů či zda se na ticket vztahují nějaká omezení, a následně se rozhodne. Někdo by mohl říci, že tohle přeci není strategie, ale pravdou je, že ne všichni sázkaři mají čas pohybovat se po internetu a hledat nejlepší kurzy. Prostě sází tam, kde jsou zvyklí, když se tomu ale někdo chce opravdu věnovat, metoda shoppingu se může hodně vyplatit.

Metoda hedgingu

Hedging se používá pro minimalizování ztrát. V principu to znamená, že člověk umístí sázku na určitý výsledek, zároveň si ale vsadí také na výsledek zcela opačný, aby v obou případech vyhrál alespoň něco. Ačkoliv se může zdát tato metoda jako ideální pro začátečníky, spíše se doporučuje lidem, kteří jsou ochotni se pustit do výpočtů, plus mají takovou povahu, že chtějí minimalizovat ztrátu za každou cenu.

Na druhou stranu se sázkař hedgingem připravuje o hodnotu sázky v případě výhry, a co si budeme povídat, připravuje se tím také o napětí a adrenalin. Jakmile si je totiž člověk jistý tím, že vlastně vyhraje, ať už výsledek bude jakýkoliv, a myslí jenom na možné ztráty, pro mnoho lidí se tím ze sázení vytrácí to, co v první řadě všechny láká, a to zábava.

Metoda middlingu

Jak už jsme zmínili v úvodu, middling je určen vášnivým sázkařům, kteří se nebojí věnovat sledování trhu více času. Nutnou součástí této metody je totiž udržování přehledu o nabídkách jednotlivých společností a využívání rozdílů v kurzech. Pokud si tedy člověk chce vsadit na zápas a jeho oblíbený tým má u jedné společnosti kurz 2:1 a u druhé 3:1, vsadí si u první 100Kč a u druhé 50:1, čímž zvýší svůj profit v případě výhry, nicméně ztrátu v případě prohry o mnoho nenavýší.

Na základě hodnoty kurzů

Člověk by řekl, že tímto způsobem sází snad většina lidí, nicméně tak jednoduché to není. Když totiž má někdo rád nějaký tým nebo jezdce formule 1 a myslí si, že vyhraje, prostě vsadí bez ohledu na kurz, ovšem zkušení sázkaři se zaměřují ne na svůj oblíbený tým, ale na všechny možné zápasy a příležitosti, mezi nimiž hledají ty nejvýhodnější. Pokud tedy v nabídce objeví, že daný hráč má na vítězství vyšší kurz, než je u jiných společností nebo než by sami považovali za odpovídající, tak neváhají.

I tato metoda samozřejmě vyžaduje značnou znalost daného sportu a jeho aktérů, a čím větší přehled člověk má, tím lépe se dokáže v nabídkách orientovat a minimalizovat riziko prohry.

Živé sázení

Jak už název vypovídá, v tomto případě se počítá s tím, že sázkař pozorně sleduje vývoj utkání živě a zároveň vývoj kurzů. Pokud společnost nabízí na některou příležitost živé sázky, kurzy samozřejmě upravuje v závislosti na momentálním vývoji skóre.Pokud člověk spatří v kurzech hodnotu. Tedy například si myslí, že prohrávající tým výsledek otočí, může si na to vsadit. Tato metoda je dostupná právě až s online sázením, nefunguje ale u všech sportů, když ale je ale nabízena, přináší s sebou další dávku adrenalinu a výzev pro znalosti jednotlivých sázkařů.